lørdag 17. oktober 2009

NBA med regelendring

Jeg har lenge gått å irritert meg over hvorfor spillere i NBA blir tillatt å bytte pivoteringsfot etter at de har mottatt ballen, når reglene for både FIBA og NBA ikke tillater dette. Min mening er at om vi har regler så må vi forholde oss til disse, hvis ikke så forsvinner poenget litt kan man si. At man i NBA har blitt mer slepphent er greit nok, de selger et produkt som skal underholde, men når vi i OL ser lignende tendenser blir jeg bekymret.

I NBA har de nå "endelig" gjort en endring i reglene slik reglene gjenspeiler virkeligheten. For å sitere regelendringen så lyder den slik: "A player who receives the ball while he is progressing or upon completion of a dribble, may take two steps in coming to a stop, passing or shooting the ball". Mulig vi ikke kommer til å se noe revolusjonerende endringer i spill, siden dette har blitt tillatt over lengre tid. Å tillate dette favoriserer selfølgelig ingen andre enn den angripende spilleren og vi mistenker at dette er for å stimulere til mer poengproduksjon => mer undeholdning => $$$

Jeg så med forskrekkelse at under OL så slapp USA unna med relativt mange skrittfeil. Jeg har funnet et klipp fra en av kampene mot Spania som viser litt hva jeg snakker om. Jeg håper inderlig ikke vi beveger oss i samme retning i resten av verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete