fredag 9. oktober 2009

Er nivået i BLNO på vei ned?

Før sesongstart meldte vi vår bekymring for at nivået i årets utgave av BLNO var for lavt. Når vi ser på noen resultatene kan jo vi begynne å bli bekymret. Men saken som fanget min interesse var fra kampen mellom Ukriken Elite og Ammerud, der Ukrikens hjelpetrener Morten Wedøe ble benyttet på banen. Dette har tidligere skjedd i Ukriken men den gang var det litt mer kjente og meriterte Calix Ndaye som steppet inn.

Morten Wedøe har aldri spilt på høyere nivå enn 2. divisjon og logget likevel inn sjokkerende 24 minutter i kampen mot Ammerud, hvor han noterte seg 2 pene poeng. Til avisen uttalte han at mot slike lag som Ammerud holdt han nivået. Noe som enten tilsier at han har en særdeles god selvtillit eller at han har rett og Ammerud faktisk er svært dårlig. Jeg har ikke sett årets utgave av verken Ammerud eller Wedøy så jeg kan ikke uttale meg. Uansett hva som stemmer så er det ikke noe bra tegn for basketnorges øverste nivå.

1 kommentar:

Morten sa...

Avisene vrenger jo alltid litt på hva en sier. Så det som ble sagt var at når Ammerud spiller som idag, så holder jeg nivået. Selvtilliten er jo uansett på topp hos bergensere, og ja, Ammerud var ikke bra i denne kampen.
Men grunnen til at jeg spilte er at vi hadde 3 spillere hjemme i Bergen som ikke var klarert for kamp eller syk/skadet. Og når David Hammer måtte stå over pga an overtråkk fant vi ut at jeg skulle spille litt for å avlaste slitne spillere. Den taktikken gikk såpass bra at vi nesten vant! Vi var kun 2 spillere på benken.
Og for å rette opp en liten feil, jeg spillte nesten 20 min, hadde 5 returer og 2 ferdigscorede poeng av assist fra Ali.

Mvh
Morten Wedøe

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete