torsdag 29. oktober 2009

NBA er i gang: spådommer fra redaktørene

NBA sesongen er for fullt igang, og vi her i "redaksjonen" har hatt en liten diskusjon om hvem som kommer til å heise pokalen i juni. Nå er det mange lag som har forsterket spillerstallen sin, men det er fortsatt de samme "gamle" som ser farligst ut.

Gravy
East: Shaq har byttet beite og håper å ri en annen superstjernes rygg til ny ring i Cleveland. Carter er født på ny i Orlando. Dwyane Wade har....signet med Jordan Brand. Ingenting av dette har noe å si når Boston har fått KG tilbake. Det kan bli noen jevne kamper i sluttspillet, men Celtics blir definitivt å finne i finalen(hvis, de ungår skader på sine store 3,merk: Garnett). Min tanke er at Shaq i Cleveland blir helt ok... ikke noe mer. Orlando blir bedre, og dette kan bli skummelt. Ingenting hadde gledet en Magic fan mer enn å se dem endelig få hjem et trofe, men..ikke i år.
Boston Vs Magic i øst. Boston havner i finalen.

West: Her ser det ut til at det blir rimelig tight i år. Vi har sterke lag som Spurs,Lakers, Nuggets og Mavericks. Lakers har byttet ut rollespilleren Ariza, mot oksen Artest, noe som kan slå tilbake, men jeg velger å tro dette gjør dem sterkere, og til favoritter hos de fleste.
Selv om jeg er fristet til å velge Lakers til å bli back 2 back champs, havner valget mitt her hos unge,energiske Nuggets, ledet an av Billups og Anthony. Bare se hva de fikk til i 09, med kun litt over en halv sesong sammen. I år vil de være mer samspilte, ha en forhåpentligvis skadefri Nene i midten og bredde på benken(Smith, Andersen, Lawson). Ser for meg og håper de sender Lakers hjem etter 7 kamper i west finals. Anthony for MVP!



Twig
Gravy kan spekulere så mye han vil, men mine spådommer kan knapt nok kalles spådommer. Jeg kommer ikke til å ta for meg øst og vest, men konsentrere meg om å liste opp de 5 beste lagene. Det jeg lister opp nå er så tett opptil fakta som man kan få det. La oss begynne.

For å korrigere meg selv, så står det egentlig mellom 4 lag i år, Orlando, Lakers, Celtics Spurs og et suprise-lag. Om det blir Nuggets i år igjen eller om det blir Dallas, Raptors eller Blazers er vanskelig å si. Men for å bli ferdig med dette så skal jeg rangere de lagene som er bankers:

1. Spurs: med et minimum av skader, så vinner de. McDyess er nøkkelen.

2. Lakers: Artest kan egenhendig ødelegge for Kobe i år

3. Orlando: beste forsvarslaget i fjor, fått gode tilskudd i sommer

4. Celtics: KG er ikke på samme nivå som fjor, blir skadet igjen.

5. Suprise: vi får vente å se...for morro skyld sier vi Blazers

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete