lørdag 7. november 2009

Nok en importspiller sendt hjem

Vi har pekt flere ganger på det faktum at klubber i Norge sender hjem spillere i hytt og vær. Nå har det altså skjedd igjen. Bærum sender hjem Roy Bright etter at han har vist prestasjoner som var langt under forventet, noe som får meg til å lure på hvordan klubbene går fram for å finne disse importspillere. Når vi ser det samme gjenta seg hver eneste sesong, så må noe være hakkende gale med måten klubber i Norge henter inn spillere på.

Jeg skulle ønske at noen kunne gjøre opp regnskap for antall importspillere som har vært innom Norge og funnet ut hvor mange av de som ble sendt hjem før sesong slutt. Det kunne vært svært interessant å se på de tallene. Så om du som leser dette føler kallet, ære være deg - sett igang og send oss svaret når det foreligger.

Klubbene må virkelig gå i tenkeboksen og finne ut om det er verdt å gamble på om importspilleren slår ann eller ikke. For min del, hadde jeg hatt ansvaret og bestemt meg for å hente inn en amerikaner, så hadde jeg gjort grundig bakgrunnsjekk. Jeg hadde nok kanskje gått så langt som å gjennomføre en personlighetstest, før evt prøvespill. Det er ikke å stikke under en stol at en importspillere er en stor investering for en klubb, så det desto bedre grunn til å gjøre et grundig forabeid. Til de klubbene som velger å stole på agenter som "selger" inn disse spilleren, er det på tide å stikke fingeren i jorden. Dette dreier seg om investeringer, og sunn fornuft tilsier at man bør kjenne til risikoen forbundet med den, før man gjør investeringen. Tenker man på denne måten vil man i mange tilfeller se at man burde bruke pengene på noe annet - en investering med lavere risiko, nye rims på hjemmebanen for eksempel...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete