søndag 8. november 2009

Greit....

Jeg blir litt oppgitt når jeg ser slike ting som dette. Greit nok at David Stern har et produkt han skal selge, og det produktet heter NBA. At dommerne derfor "tilpasser" seg litt etter dette og tillater et ekstra skritt i ny og ne, det får så være. Det er bare det at dette har gått for langt i dag, det tillates bare mer og mer, og derfor blir det vanskeligere å ta NBA på alvor og bruke fritiden vår til å være tilhenger. Når ESPN nå har gått inn i en avtale med NBA, så opplever vi at en del av kritikken som tidligere har kommet fra ESPN, er nå dempet seg gradvis.

Jeg satt å så Boston mot Suns her i går og hørte kommentatorene prøve å bortforklare hvorfor Goran Dragic fikk idømt foul'en og ikke Steve Nash. Som de fleste av oss vet, så gir dommerne foul'en til hvem som helst utenom stjernespilleren. Så lenge det er en annen spiller i nærheten, så blir han dømt, i vårt tilfelle var det altså Goran Dragic. Foulen var klart Nash som utførte og kommentatorene forklarte det hele med "at det var sikkert fordi Goran Dragic var så lik i spillestilen på banen, at dommerne tok feil". Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine. Det har gått for langt, jeg føler meg behandlet som en 10 åring - dum og naiv nok til å tro på slikt.

Tilfeldigvis så har dommerne sjenket oss dette klippet som er fra i natt. Shawn Marion på Dallas Mavericks får ballen på fastbreak og sliter litt med å time det hele inn i to-takteren sin. Jeg klarte å telle til 5, mulig det er flere steg. Jeg har sjeldent sett en så stor person trippe så fort og smått i en basketkamp. Det at NBA.com legger dette ut som et highlight sier jo også litt om hvor lite de bryr seg om dette...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete