mandag 23. november 2009

Litt trist egentlig...

Jeg så over resultatene fra helgens runde i BLNO, og en kamp skilte seg litt ut... og det på en negativ måte desverre. Ulriken Elite spilte hjemmekamp mot Tromsø Storm og det ble totaltslakt for Ulriken Elite, når det hele var over stod det 20 - 118 på tavlen i favør Tromsø. Jeg skulle ønske jeg kunne sagt det var en skrivefeil og at det egentlig skulle vært et 1-tall foran 20, men det ble altså bare puttet 20 poeng. Jeg holdt på å glemme å nevne at denne kampen markerer to nye rekorder i BLNO, færreste poeng puttet totalt i en kamp (20pts) og største tap (98pts). Forrige rekord for største tap var det Gimle som hadde i kamp mot nettopp Ulriken Eagles i forrige sesong.

Jeg er ikke ute etter å rakke ned på Ulriken Elite, og jeg forstår at klubben er i en annen situasjon enn tidligere, men dette blir litt drøyt. Jeg mener dette går ut over norsk toppbaskets anseelse på en negativ måte og det er trist. At det ble Ulriken som hadde rekorden for største seier i fjor og i år setter rekord for største tap sier kanskje noe om hvor ustabile ting er i norsk basket. Jeg håper inderlig at vi kan få sporten på rett kjøl igjen og få en positiv utvikling i årene framover. Men for Ulrikens del så kan jeg ikke se at neste år skal bli så veldig mye bedre, med mindre de får inn mye penger til å hente inn gode spillere. Når det gjelder navnebyttet så kan vi jo kanskje forstå at de ønsket å bytte navn fra Ulriken Eagles til Ulriken Elite for å markere en ny start og en slutt på en periode, men jeg vet ikke helt om Elite var det beste valget.

Forresten så kan dere sjekke ut hjemmesiden til klubben her.

1 kommentar:

Kenneth sa...

Som om ikke kampen var stygg...
I give that website 3 thumbs down.

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete