fredag 6. november 2009

NBA sine nye rims gir utslag

NBA installerte nye rims på alle kurvene før denne sesongen, hvorfor? For å beskytte spillerene mot skader, er den offisielle forklaringen. Foreløpig så har ingen skadet seg, så vidt jeg vet, pga de nye ringene så dette må sies å være great success. Men når jeg tenker meg om, så kan jeg ikke huske det har vært så veldig mange skader opp igjennom årene pga rims at det gjør noe. Dette lukter ugler i muffinsen. Har dette påvirket på andre områder?

Starten av sesongen er vanligvis preget av lavere poengproduksjon enn seinere i sesongen, sansynligvis fordi spillere må finne formen, få oppsettene til å sitte osv osv. I år så snitter lagene på 99,96 poeng per kamp, mot fjorårets 95,17 for samme periode. Dette kan selvfølgelig ha med å gjøre at flere lag spiller mer up-tempo og benytter seg av 3 poengere mer i oppsettene sine, men det overrasker meg ikke en cm om den gamle nissen, David Stern, har kokt opp denne idéen for å hjelpe NBA igjennom tørre økonomiske tider. Som vi vet så lærer nøden naken kvinne å spinne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete