søndag 8. november 2009

Iverson forlot Memphis på fredag

Det har nå lekket ut til media at Allen Iverson har reist fra Memphis på grunn av "personal matters" og vil være borte på ubestemt tid. Om man myser litt så ligner denne situasjonen en del på fjorårets når Iverson "spilte" for Detroit Pistons. Da var forklaringen at han jobbet med å bli kvitt en ryggskade, men det har i ettertid kommet fra at Iverson og Pistons ble enige om å skille sine veier.

Så har det altså skjedd igjen, Iverson har forlatt byen og ryktene svirrer. Memphis som har svært trang økonomi vil kanskje strekke seg litt for å beholde Iverson. De vil skylde han ca 3 $ mill til Iverson om de ikke klarer å trade hjan. Memphis kan ikke trade han før 15. desember, om de i det hele tatt skulle klare det kunststykket. Jeg kan ikke tenke meg en GM som vil ta i Iverson nå, selv ikke med fjernstyrte grillvotter en gang En mulighet for A.I. hadde jo kanskje vært spill i europa, men til det har vel han altfor stor(t) ære/selvbilde til å vurdere som en mulighet. Skulle dette være punktum i saken, så har de tre kampene Iverson har spilt, kostet Memphis ca 3 $ mill.

Til syvende og sist så er dette et glimrende eksempel på en karriere som ender tragisk. Fyren har satt rekorder i hytt og pine, blitt en legende... så vil det hele bli avsluttet på denne måten. Det er jo egentlig bare trist. Jeg har selv aldri vært stor fan av Iverson, men når dvd'en om Iverson karriere blir sluppet i framtiden. Så vil jeg vente til de slipper en utgave med directors cut før jeg kjøper den, slik at jeg kan se den med alternative ending... slik den burde vært

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete