fredag 13. november 2009

Hva skjedde egentlig med den spilleren?

Mulig en ny serie med små tilbakeblikk og oppsporinger av tidligere spillere jeg har satt i gang. Jeg ble satt på tanke når jeg så klippet som jeg postet tidligere. Han stakkars sportankeren lister jo relativt elegant opp AP's All American Team, som består av A. Bogut (C), Wayne Simien (F), Hakim Warrick (F), J.J. Redick (G), C. Paul (G). Så tenkte jeg meg litt om hva, skjedde egentlig med Wayne Simien? Det var jo tross alt ikke så lenge siden han ble draftet, og det var heller ikke så lenge siden han ble NBA Champion med Dwayne Wade, Shaq og resten av Miami Heat. Et raskt søk på wikipedia viste seg å fortelle resten av denne historien.

Wayne Simien ble draftet som nr 29 i 2005 av Miami Heat, og vant sin første ring året etterpå i 2006. Han fikk sjeldent spille mer enn 10 minutter, men da leverte han til gjengjeld "solide" 3,3 pts per kamp. Han deltok ikke i summerleague i 2006 pga en salmonellainfeksjon og sesongen 06-07 ente opp med å bli kun 8 kamper for Simiens del. Den 24. oktober 2007 ble han tradet sammen med Antoine Walker, Michael Doleac for Mark Blount og Ricky Davis. Desverre, 3 dager seinere fikk han fyken i Minnesota og stod uten NBA-kontrakt. Han ble invitert til å spille summerleague for Cavs men måtte stå pent over pga lårstrekk. Atlanta sendte også et tilbud til han om summer league-spill, men dro tilbake invitasjonen. I 2008, altså bare 2 år etter han ble NBA champion og fikk ring på fingeren, så signerte han for en klubb i Spania som heter Cáceres 2016 Basket. Rosinen i pølsen her er at det laget spilte i spansk andredivisjon!!!

Så 5 mai 2009, etter en sesong i spansk andredivisjon, valgte vår venn Wayne Simien å legge skoene på hyllen. Bare 5 år etter han kom inn i NBA... litt merkelig og kanskje litt trist historie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete