torsdag 15. april 2010

NBA Playoff Matchups 2010

Så er oppsettet for sluttspillet klart og vi skal grave frem våre egne prediksjoner som vi hadde ved starten av sesongen. Vi skrev tidligere en sak hvor vi prøvde å spå hvilket lag som kom til å gjøre det bra i år og nå er det på tide å se hvor bra vi har gjort det så langt med våre "spådommer".

Slik ser altså oppsettet for sluttspillet i NBA 2010 ut:


Gravy hadde spådde Celtics vs Orland i Eastern Conference finalen, og i vest hadde han en tro på at det ble Lakers vs Nuggets, hvor han faktisk mente Nuggets kom til å vinne. Slik oppsettet ble i år vil Nuggets evt møte Lakers allerede i andre runde om de klarer å slå Jazz. Så denne spådommen blir ikke til virkelighet, men det blir spennende å se han har rett at Nuggets kommer til å slå Lakers.

For at Celtics skal møte Orlando i finalen innebærer det at Celtics først må slå Heat og så sansynligvis Cavs, noe jeg ikke tror de kommer til å klare. Denne spådommer kan altså fremdeles bli virkelighet, men vi gir det en 15% sansynlighet for at det kommer til å skje. Jeg tror David Stern allerede har bestemt seg hvem som skal vinne så vi kan allerede nå gratulere Lebron James.

Når det gjelder mine spådommer så rangerte jeg egentlig bare top 5 lagene:

1. Spurs - har til gode å få alt til å stemme samtidig, mye plaget med skader
2. Lakers - Artest har gjort jobben sin, Bynum skadet igjen, ikke så overbevisende
3. Orlando - har enda til gode å overbevise meg
4. Celtics - mye skader, Rasheed effekten slår til for fullt
5. Portland - fullstendig bom, dårlige trades, mange skades

Med andre ord vi kan gjerne si at jeg så for meg Lakers vs Spurs og Orlando vs Celtics i finalene, med Portland som overraskelseslag. Portland er fullstendig bom, uten Brandon Roy (som skadet seg nettopp og er ute for sesongen), blir løpt i stykker av Suns tror jeg. Spurs møter Dallas, som ser svært sterke ut, i første runde og det er en solid sjangse for at de ikke kommer seg forbi de. Gjør de det så venter sansynligvis Suns på de. Skulle de klare å slå de også er de nok relativt slitne når de evt møter Lakers i finalen, og er det noe Spurs ikke har for mye av så er det energi og ungdommelighet.

Det blir spennende å se hvordan ting utvikler seg, vi kommer til å ha en del avsteminger underveis på kampene, så vi får se hvordan dere tenker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

©2009 www.STAVANGERBASKET.com | authors:Gravy / Pistol Pete